Aktualności lokalne.
F800GS do Mongolii.
F800GS do Mongolii.

Nasi klienci to nie tylko fani marki BMW, to także pasjonaci podróży.

Pan Adam, klient serwisu BMW Zdunek poprosił o przygotowanie swojego F800GS na wyprawę motocyklową do Mongolii.

Pewnie ciężko sobie wyobrazić, że coś jeszcze można poprawić w tak przemyślanym i uniwersalnym motocyklu jakim jest cała seria GS, a jednak..

„Zaczęliśmy od wykonania przeglądu na 20 tysięcy km, sprawdzenie luzów zaworowych, wymiana oleju w silniku, płynu hamulcowego. Podczas przeglądu zwróciliśmy uwagę na zużyty łańcuch napędowy oraz uszkodzoną przednią felgę. Klient zgłaszał problem z przednim zawieszeniem - było zbyt miękkie i nie dawało pewności prowadzenia motocykla w zakręcie z pełnym obciążeniem. Praca dźwigni sprzęgła i hamulca nie była wystarczająco wygodna.

Zespół napędowy wymieniliśmy na wzmocniony łańcuch, dodatkowo zamontowaliśmy system automatycznego smarowania łańcucha dedykowany do tego modelu motocykla. Dzięki takiemu rozwiązaniu pożegnaliśmy problem ze smarowaniem podczas wyprawy. To zdecydowanie ograniczy konieczność serwisowania łańcucha i znacznie wydłuży jego żywotność.

Podczas jazdy w ciężkim terenie może dojść do uszkodzenia kół motocykla, dlatego zdecydowaliśmy się na wymianę kompletu wzmocnionych obręczy.. Na koła założyliśmy nowe opony terenowe, które pozwolą nie tylko pewnie czuć się na szutrowych drogach, ale także zachować świetną trakcję na asfaltowych górskich winklach.  Dodatkowo, aby zminimalizować ryzyko uszkodzenia zamontowaliśmy wzmocnione, dużo grubsze dętki.

Brak dostatecznej regulacji dźwigni sprzęgła rozwiązaliśmy poprzez wymianę klamki hamulca i sprzęgła na akcesoryjne. Pozwalają one na regulację zarówno długości samej dźwigni jak wysokości. Kształt też jest dużo bardziej ergonomiczny niż oryginalne klamki.

Problem ze stabilnością prowadzenia w zakręcie jest kłopotem niejednego wymagającego kierowcy. Producent nie przewidział możliwości regulacji przedniego zawieszenia, dlatego jednym z możliwych rozwiązań jest wymiana wnętrzności amortyzatora na takie, które są w pełni regulowane.  Teraz kierowca ma możliwość regulacji zarówno dobicia, odbicia  oraz napięcia wstępnego sprężyny. Dzięki takim możliwością  regulacyjnym motocykl znakomicie się prowadzi w ciężkim terenie jak i na autostradowych przelotach. Wymiana zawieszenia miała zdecydowanie największe znaczenie w metamorfozie motocykla.”

 

Dealer BMW Zdunek Motocykle

2017-01-16 13:32:07

Używamy plików cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Poprzez korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim komputerze / urządzeniu. Możesz jednak w każdej chwili zmienić ustawienia plików cookie. W razie wątpliwości lub w celu uzyskania szczegółowych informacji kliknij “Dowiedz się więcej”.
Dowiedz się więcej

Zgadzam się